Zamislite si svoj najboljši film.

Kaj bi povedali nekomu, ki bi vas vprašal, če mu ga lahko obnovite. Najverjetneje, bi svoj odgovor organizirali tako, da bi povedali začetek, sredino in konec.

Zdaj pa razmislite kako ste se počutili ko ste ga gledali.

te se smejali? Jokali? Ste se poistovetili z določenim igralci? Mogoče ste občutili da ste neke dogodke že doživeli tudi sami. Kadar je zgodba povedana res dobro, se poslušalec ali gledalec počuti kot bi bil del zgodbe. to je – Velika moč zgodbe, UX Design

Članek objavljen v Harvard Business Review, ki razloži kak učinek ima pripovedovanje na naše dojemanje zgodbe;

“Verjetno bo pozoren poslušalec svoje občutke, ki jih je delil z igralcem v filmu, podoživljal tudi po koncu. To pojasni občutek dominance, ko si videl kako James bond reši svet in motivacijo za treniranje, po tem ko si videl špartance v boju v filmu 300” – Paul J. Zack, neuroekonomist.

Zgodba - Rdeča kapicaTa študija in veliko drugih, so pokazale da se pri poslušanju zgodbe vključijo različni deli naših možganov. Naši možgani se pričnejo aktivno ukvarjati s tem, kako povezati zgodbo z našimi obstoječimi spomini. In zelo hitro (med tem ko smo prišli ven iz kina ali gledališča), smo predelali vse informacije ali serijo dogodkov, kot bi bili naši.

Uri Hanson, izredni profesor v Centru za raziskave Uma in Možganov, na Univerzi v Torontu, Italija je rekel:

“Zgodbe so edini način, da se vključijo deli naših možganov, da lahko poslušalec zgodbo doživi kot svojo.”

Samo zgodba lahko pripravi do delovanja naše celotne možgane. Primerjava ravni angažiranosti naših možganov pri branju alinej (opornih točk), ali nepovezanih vrstic besedila – pove da se pri slednjem vključi samo del naših možganov.

Velika moč zgodbe, UX Design

Torej zakaj UX Design (User experience design ali uporabniška izkušnja)

Leta je bilo pripovedovanje zgodb ena fundamentalnih (temeljnih) metod komuniciranja. Precej očitno je, da je zgodba pomembna za tiste, ki delajo v trženju in oglaševanju, vendar je v zadnjem času zamisel trajne pripovedi zgodbe postala vedno bolj pomembna tudi za izkušene oblikovalce uporabniške izkušnje.

Naši uporabniški vmesniki (ang. UI) se neprestano menjajo. Bilo bi popolnoma nesmiselno pričakovati, da se bo v naslednjih 25 letih, naš način komunikacije z napravami drastično spremenil. Če vse naše izkušnje preidejo na glasovno aktivirane sisteme ali na kos tehnologije, ki je še ne poznamo, bo naša uporabniška izkušnja postala bolj ali manj nepotrebna.

Če povemo zgodbo, ki jo lahko uporabnik doživi samo na neki napravi. Ali ni zelo verjetno, da bo ta zgodba umrla skupaj s to napravo, kot sredstvom za komunikacijo?

Dajmo ukrepati

Prva stvar, ki jo moramo narediti, kot oblikovalci uporabniške izkušnje (UX Designer), moramo vprašati za zgodbo. Že zgodbe ni, jo moramo ustvariti.

Kako lahko povem zgodbo, na katerikoli napravi, na katerem koli nosilcu, tako da pri uporabniku sprožimo isto vrsto čustvene povezanosti, kot smo jih doživeli pri gledanju filma?

Pomembna stvar, ki sem se jo naučil na nedavni delavnici o pripovedovanju zgodb v povezavi z oblikovalci uporabniške izkušnje je bila, da ni potrebno, da je zgodba veličastna. V bistvu so nekatere najboljše zgodbe preprosto povedane v obliki mentoriranja (Onboarding experience) ali organizacijske socializacije.

Tukaj je primer

Duolingo, po mojem mnenju, ima eno najboljših izkustvenih zgodb organizacijske socializacije. Ko ste prvič začeli, ste bili ustvarjeni kot Duo, sova, lep dotik osebnosti za izobraževanje jezika. Ta dotik osebnosti takoj vspostavi čustveno povezavo.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj